Wawas - Reisverslag uit Bagua Grande, Peru van Jolanda Dam - WaarBenJij.nu Wawas - Reisverslag uit Bagua Grande, Peru van Jolanda Dam - WaarBenJij.nu

Wawas

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

17 Oktober 2012 | Peru, Bagua Grande

Om 8 uur vanmorgen vertrekt de taxi al naar Wawas, de woonplaats van Alejandro, zijn familie en een aantal mensen bij de cursus. Alejandro gaat met ons mee. We rijden door het berglandschap naar de jungle. We worden afgezet bij de supermarkt en lopen richting het dorp. Onderweg worden we aangestaard en nagekeken, met open mond kijken ze naar de 3 blanke mensen die voorbij komen, schitterend. Er komen hier maar zelden toeristen, het neemt wel wat toe omdat er en weg is aangelegd. Op ons knieën op een vlot Nasr de overkant van de rivier, smalle gladde paadjes, over gemaakte trappen komen we na een halfuur aan bij het dorp. Er wonen ongeveer 400 mensen, er is een kerk, 2 schooltjes, een gezamenlijke ruimte en een voetbalveld. De kinderen rennen gelijk van school om achter ons aan te komen. We krijgen bananen. Een man heeft een miereneter en komt die aan ons showen, hij krijgt ook een banaan en snoept hem snel op. Wat wel jammer is dat het de hele tijd regent en we daarom niet naar de waterval kunnen gaan. Het is hier prachtig, er groeien palmbomen, cacao bomen, besjes waar ze sieraden van maken, fruit en nog veel meer. Het is hier heel stil, je hoort alleen het geluid van de natuur, vogels en rivieren. Er groeit ook een struik waar in de vrucht met soort rode verf in zit, waar ze hun gezicht mee kleurden.
De kinderen op school hebben allemaal een computer gehad van de burgemeester die werkt op zonne energie.
De huizen van de bewoners zijn gemaakt van planten en bomen. En ze wassen zich in de rivier.
Het was bijzonder om dit prachtig stukje natuur te mogen bekijken.
Nat van de regen en vies van de modder stappen we in de auto terug naar het hotel. Onderweg stopt het met regenen.
We eten vanavond bij Willy's, ik bestel pollo pina, kip met ananas en rijst, wat was dat lekker.

• 30 Oktober 2012 - 16:22

Suus:

Lieve Jol,
    Leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen met al je avonturen!!
    Eten klinkt best lekker eigenlijk, was al bang dat je steeds cavia moest eten.
    Ben benieuwd naar al je verdere story's. Veel plezier en braaf zijn he.

xxx Suus

• 01 November 2012 - 09:53

Marij:

Hey jol leuk om je avonturen zo te lezen je hebt al veel gedaan zo te zien geniet er nog van X